
Pytanie: Ośrodek pomocy społecznej zwrócił się do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z wnioskiem o udostępnienie danych klienta w postaci nr PESEL. W PCPR dane klienta przetwarzane są już w celach archiwalnych, a były zbierane w celu objęcia pomocą zgodnie z art. 93 ustawy o pomocy społecznej. OPS jako cel przetwarzania wskazuje koniecznością wydania decyzji w sprawie przyznania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej. Czy PCPR powinien udostępnić dane osobowe klienta?

Pytanie: Ośrodek pomocy społecznej realizuje program „Wspieraj Seniora”. Zgodnie z tym programem ośrodek otrzymuje z MRiPS dane klientów - seniorów i wolontariuszy z którymi się kontaktujemy w celu udzielenia pomocy. Klauzule informacyjne dla seniora i wolontariusza realizuje MRiPS (poprzez infolinie i formularz kontaktowy). Czy ośrodek pomocy społecznej również musi spełnić obowiązek informacyjny?
Od 12 września w Polsce należy bezpośrednio stosować przepisy unijnego rozporządzenia 2023/2854, zwanego Aktem w sprawie danych (DA). Każda osoba fizyczna i prawna, w tym firma, powinna sprawdzić, czy posiada zgodnie z DA status „odbiorcy danych” i jakie prawa, obowiązki i ograniczenia mają związek z tą rolą.
04.03.2025






© Portal Poradyodo.pl