Pytanie: Ośrodek pomocy społecznej zwrócił się do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z wnioskiem o udostępnienie danych klienta w postaci nr PESEL. W PCPR dane klienta przetwarzane są już w celach archiwalnych, a były zbierane w celu objęcia pomocą zgodnie z art. 93 ustawy o pomocy społecznej. OPS jako cel przetwarzania wskazuje koniecznością wydania decyzji w sprawie przyznania prawa do świadczeń opieki zdrowotnej. Czy PCPR powinien udostępnić dane osobowe klienta?
Pytanie: Ośrodek pomocy społecznej realizuje program „Wspieraj Seniora”. Zgodnie z tym programem ośrodek otrzymuje z MRiPS dane klientów - seniorów i wolontariuszy z którymi się kontaktujemy w celu udzielenia pomocy. Klauzule informacyjne dla seniora i wolontariusza realizuje MRiPS (poprzez infolinie i formularz kontaktowy). Czy ośrodek pomocy społecznej również musi spełnić obowiązek informacyjny?
Planowana przez Komisję Europejską deregulacja RODO może znacząco wpłynąć na codzienną pracę osób odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych. Zmiany obejmą m.in. nowe kryteria zwolnień z prowadzenia rejestru czynności przetwarzania oraz uproszczenia dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dowiedz się, jak przygotować swoją organizację na nadchodzące regulacje i które obowiązki pozostaną kluczowe dla administratorów danych.
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl