Pytanie: Dom kultury otrzymał wniosek o udostępnienie informacji publicznej, w którym zawarto zapytania czy jednostka przeprowadziła audyt bezpieczeństwa informacji w roku 2019 i 2020 na zgodność z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, kto jest odpowiedzialny za przygotowanie w jednostce specyfikacji audytu bezpieczeństwa KRI, a także czy został ustanowiony w jednostce System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI)?
Pytanie: Jakie dane powinna zawierać ankieta epidemiologiczna? Czy może być to imię, nazwisko, PESEL , nr telefonu, cel wizyty jako dane zwykle oraz dodatkowo dane o zdrowiu zaliczane do szczególnej kategorii?
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl