RODO nie reguluje ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych to obowiązek, który wynika bezpośrednio z przepisów. Nie oznacza to jednak, że jej prowadzenie nie ma żadnego uzasadnienia. Sprawdź, dlaczego warto prowadzić ewidencję upoważnień do przetwarzania danych i jakie treści zamieścić w takiej ewidencji. Skorzystaj także z wzoru ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych.
Obowiązek informacyjny RODO należy spełnić już w momencie pozyskiwania danych osobowych. Dotyczy to także postępowania administracyjnego. Sprawdź, kiedy należy przekazać klauzulę informacyjną stronie postępowania administracyjnego.
Jednym z podstawowych obowiązków wynikających z RODO jest udzielenie upoważnienie do przetwarzania danych osobowych pracownikom i współpracownikom. W praktyce zadania w tym zakresie wykonuje kierownictwo administratora danych osobowych. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by umocować do tej czynności inne osoby.
RODO nie reguluje ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych to obowiązek, który wynika bezpośrednio z przepisów. Nie oznacza to jednak, że jej prowadzenie nie ma żadnego uzasadnienia. Sprawdź, dlaczego warto prowadzić ewidencję upoważnień do przetwarzania danych i jakie treści zamieścić w takiej ewidencji. Skorzystaj także z wzoru ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych.
Podpisując umowę ubezpieczenia grupowego, pracodawca udostępnia firmie ubezpieczeniowej dane osobowe swoich pracowników. Dowiedz się, czy w związku z przetwarzaniem danych osobowych pracowników objętych ubezpieczeniem grupowym musisz zawrzeć umowę powierzenia przetwarzania danych.
Ogólne rozporządzenie o ochronie danych nie precyzuje, w jakiej formie powinna zostać udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez osobę fizyczną, której dane dotyczą. Czy taką zgodę można pozyskać w formie ustnej? Sprawdź, czy zgodnie z RODO zgoda w takiej formie będzie ważna.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl