Pytanie: Do urzędu wpłynął wniosek od firmy produkującej alkohole, w trybie dostępu do informacji publicznej zawierający prośbę o udostępnienie nazw podmiotów, ich dane adresowe oraz rodzaj wydanych zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu, W związku z powyższym czy powinno się w odpowiedzi zanonimizować dane osób, którym urząd wydał takie pozwolenia?
Pytanie: Firma przekazuje adres, numer wodomierza i informację o rocznym zużyciu wody do gminy. Ma to na celu weryfikację danych dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Czy te informacje należy traktować jako dane osobowe? Czy gmina jest odbiorcą?
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl