Pytanie: Na stronie BIP powiatu opublikowano informację dotyczącą konsultacji społecznych Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. W formularzu zgłoszeniowym dla osób fizycznych oraz organizacji chcących wziąć udział w tych konsultacjach społecznych zawarto rubrykę z imieniem i nazwiskiem lub nazwą organizacji. Oprócz tego jest tam miejsce na adres e-mail oraz numer telefonu, ale jako dane dobrowolne. Jaką podstawę przetwarzania danych osobowych przyjąć odniesieniu do danych zawartych w formularzu?
Pytanie: Do ośrodka pomocy społecznej wpłynął wniosek o udostępnienie danych osobowych od Policji. Wniosek dotyczy postępowania prowadzonego przez Policję. Podano w nim jako podstawę prawną art. 15 § 2 Kodeksu postępowania karnego i art.15 ust. 6 ustawy o Policji. Czy wniosek ten należy zrealizować?
Pytanie: Czy można opublikować zarządzenie wójta z numerem księgi wieczystej? Czy ten numer powinien być przed publikacją zanimizowany? Zgodnie z zarządzeniem wójt rezygnuje z prawa pierwokupu działki w miejscowości X o powierzchni Y z nr księgi wieczystej Z.
Zgodnie z art. 32a ustawy z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi Państwowy Inspektor Sanitarny, w związku z prowadzonym dochodzeniem epidemicznym, może żądać udzielenia informacji o ściśle określonych danych. Czy jednak zbieranie danych wymagane do uzupełnienia np. wpisów do Rejestru EWP jest wytłumaczeniem określenia strony postępowania numerem PESEL w decyzji o nałożeniu kwarantanny?
W trakcie zawierania i realizacji umów następuje przetwarzanie danych osobowych zawartych w komparycji umów, jak i tych w ich treści (np. dane kontaktowe i do rozliczenia). Sprawdź, jaka jest właściwa podstawa prawna ich przetwarzania w podmiotach publicznych.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl