Pytanie: Na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego niezwłocznie zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji, datę jej złożenia oraz - w przypadku wyrażenia zgody, o której mowa w art. 4 ust. 3 - imię i nazwisko albo nazwę podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana. Czy jeśli w tej petycji również są podane imiona i nazwiska, to należy je zanonimizować?
Pytanie: Na podstawie umowy zawartej przez jednostkę samorządu terytorialnego w wyniku udzielonego zamówienia publicznego zbierane są dane osobowe osób zatrudnionych na umowach o pracę przez Wykonawcę. Jaki powinien być wskazany okres przechowywania zebranych danych tych osób w klauzuli Informacyjnej o przetwarzaniu ich danych osobowych?
Pytanie: Firma chce wprowadzić automatyczne powiadomienia dla klientów o terminie dostawie i płatności. Czy w związku z tym klient musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych dotyczącego jego telefonu i adresu e-mail?
Pytanie: W związku ze zmianą przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami zmieniła się stawka procentowa opłaty za użytkowanie wieczyste gruntów pod garażami. Gmina musi zwrócić nadpłatę za lata ubiegłe. Czy strona, podając numer rachunku bankowego, musi złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych?
Pytanie: Spółki w grupie korzystają z jednego systemu CRM i aplikacji do przechowywania dokumentów rekrutacyjnych, którą zarządza spółka dominująca. Wynika to ze świadczenia takich samych usług (tzw. body leasing specjalistów dla klientów) przez wszystkie spółki. Czy w związku z tym można stosować jedną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w sytuacjach, gdy administratorem danych osobowych jest jedna ze spółek?
Pytanie: Do klienta wysłano omyłkowo ofertę marketingową. Klient zgłosił sprzeciw od przetwarzania danych. Czy można nadal prowadzić z nim korespondencję? Klient został poinformowany o usunięciu jego danych z bazy, ale nadal wysyła nowe żądania i prowadzi z firmą korespondencję mailową na temat braku zgody na przetwarzanie danych i niespełnienia obowiązku informacyjnego.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl