Pytanie: Radca prawny działający na podstawie pełnomocnictwa wystąpił do urzędu gminy o wskazanie właścicieli nieruchomości zlokalizowanej na terenie gminy. W uzasadnieniu wskazał, że na tej nieruchomości doszło do wypadku, w związku z którym jego mocodawca zamierza ubiegać się o odszkodowanie. Czy należy udostępnić te dane pełnomocnikowi?
Pytanie: W niektórych przypadkach organ publiczny nie ma statusu odbiorcy danych. Jak należy tę kwestię ująć w rejestrze czynności przetwarzania danych?
Pytanie: Dom Pomocy Społecznej podpisuje umowę z apteką o dostarczanie leków. Najczęściej pracownik lub pracownik na umowę zlecenie apteki przyjeżdża i odbiera leki. Czy jest konieczność podpisania umowy powierzenia z apteką? Recepty finansowane są częściowo z funduszy Mieszkańców a część pokrywa Dom Pomocy Społecznej.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl