Automatyczna reklama to komunikat o charakterze marketingowym otrzymywany przez osoby nawiązujące z przedsiębiorcą kontakt telefoniczny. Osoba dzwoniąca może być w tym przypadku klientem danego przedsiębiorcy lub kontaktować się z nim po raz pierwszy jako inny przedsiębiorca albo konsument. Jakie zatem warunki należy spełnić, aby stosować automatyczną reklamę?
Zarówno zaszczepienie się jak również przedłożenie pracodawcy jakikolwiek informacji w tym zakresie nie jest obowiązkiem pracowniczym. Szczepienia przeciwko COVID-19 mają bowiem charakter dobrowolny. Sprawdź, czy jako pracodawca możesz żądać informacji o zaszczepieniu od pracownika – a jeżeli tak, to na jakiej podstawie.
W czasie pandemii stworzono możliwość przenoszenia pracowników samorządowych do innej jednostki na pewien czas. Takie przeniesienie cechuje się pewną specyfiką – przede wszystkim nie powoduje rozwiązania stosunku pracy i nawiązania nowego. To zaś ma wpływ na zasady przetwarzania danych osobowych przenoszonego pracownika przez pracodawcę przyjmującego.
Na potrzeby wykonywania pracy zdalnej administratorzy danych osobowych muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami w zakresie bezpieczeństwa i ochrony danych. Kluczowe jest nie tylko zapewnienie zgodności z RODO i kodeksem pracy, ale także wdrożenie rozwiązań technologicznych, które umożliwiają bezpieczne wykonywanie obowiązków zawodowych na odległość. Brak przygotowania może skutkować m.in. utratą danych, naruszeniami prywatności pracowników czy sankcjami ze strony Prezesa UODO.
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl