Pytanie: Na raportach z walidacji dokumentu elektronicznego często pojawia się numer PESEL osoby, która podpisuje dokument podpisem zaufanym/elektronicznym. Czy można taki raport przesłać (wraz z widocznym numerem PESEL) jako potwierdzenie zgodności podpisu elektronicznego do odbiorcy?
Okres przedświąteczny wiąże się z większą liczbą wniosków o przyznanie świadczeń z funduszu socjalnego. Przed przyznaniem świadczenia pracodawca musi zbadać sytuację socjalną wnioskodawcy. Sprawdź, czy w tym celu musi zweryfikować dokumentację dotyczącą jego dochodów.
Pytanie: Czy urząd gminy może udostępnić dla WKU dane osobowe członków ochotniczej straży pożarnej zamieszkałych na terenie tej gminy? Jako podstawę prawną żądania podano art. 2, art. 4, art. 14 ust. 4 pkt 2, pkt. 5a, art. 49 ust. 1 pkt. 3, ust. 2 ust. 2c ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl