Monitoring wizyjny w sklepie – czy pozyskiwać zgody i spełniać obowiązek informacyjny

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Dodano:
Monitoring wizyjny w sklepie – czy pozyskiwać zgody i spełniać obowiązek informacyjny
Pytanie:  W sklepie jest zainstalowana kamera na wypadek ewentualnych kradzieży towarów z ekspozycji. Kilka kamer obserwuje także teren wokół sklepu i firmy. Nagrania są zapisywane w rejestratorach i przechowywane przez 30 dni, po czym są nadpisywane przez kolejne nagrania. Nie są one udostępniane i przekazywane dalej, np. policji. Czy zgodnie z RODO należy pozyskać od wszystkich klientów wchodzących do sklepu pisemną lub elektroniczną zgodę na utrwalanie wizerunku i zachować ją na potrzeby udokumentowania uzyskania takiej zgody? Czy należy spełnić obowiązek informacyjny wobec klientów zgodnie z RODO?

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Bazy Porad – stale aktualizowane porady doświadczonych ABI, prawników zajmujących się tematyką ODO, ekspertów SABI
  • Nowości z zakresu ochrony danych osobowych w kontekście rewolucyjnych zmian wprowadzanych przez rozporzadzenie UE
  • Listy kontrolne - które pomogą Ci przejść przez okres dostosowawczy dokumentacji do nowych przepisów narzuconych przez UE
  • Wzory dokumentów - aktualne, w pełni edytowalne, dostosowane do wymogów UE

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Biblioteka ABI

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody


© Portal Poradyodo.pl
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
wiper-pixel