Wiemy już, że wizerunek stanowi daną osobową. Jeżeli więc znajdzie się on w utworze, to konieczne jest uzyskanie zgody na jego przetwarzanie, ale też zezwolenia na rozpowszechnianie. Sprawdź, jakie wymogi muszą być spełnione, gdy utwór jest rozpowszechniany czyli udostępniany innym podmiotom.
Pytanie: Kto jest administratorem danych osobowych na prywatnej uczelni?
Pytanie: Pytanie dotyczy przyznawania stypendiów sportowych dla dzieci szkół podstawowych. Rada gminy w uchwale określa zasady ich przyznawania. Wniosek o przyznanie stypendium składa klub sportowy w porozumieniu z dyrektorem szkoły, do której uczęszcza dziecko. Natomiast stypendia przyznaje wójt. Kto jest administratorem danych osobowych uczniów w tym procesie?
Pytanie: Czy dopuszczalne jest przetwarzanie przez organ podatkowy danych osobowych podatnika, dotyczących jego stanu zdrowia - szczegółowe karty informacyjne ze szpitala (np. wyniki badań, opisy choroby)? Podatnik sam dołączył takie dokumenty do wniosku o rozłożenie zaległości podatkowej na raty.
Pytanie: Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej przy Okręgowej Izbie Pielęgniarskiej prowadzi postępowanie w zw. ze złożoną skargą pacjentki na pielęgniarkę szpitala. Czy szpital powinien przekazać dane osobowe pacjenta na żądanie rzecznika?
Pytanie: Absolwent zwrócił się do szkoły z prośbą o udostępnienie imion, nazwisk i adresów zamieszkania z dzienników lekcyjnych. Dane te są mu potrzebne skontaktowania się z osobami z jego klasy w celu organizacji spotkania pomaturalnego. Czy szkoła może udostępnić takie dane?
Pytanie: Czy można ewidencjonować pełnomocnictwa udzielane przez członków spółdzielni mieszkaniowej w celu uczestnictwa w walnym zgromadzeniu? Takie działanie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych i ma na celu przeciwdziałaniu przygotowywania na masową skalę pełnomocnictw in blanco.
Pytanie: Czy pracownikowi tymczasowemu należy nadać upoważnienie do przetwarzania danych? Jeśli tak, to kto powinien to zrobić?
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl