Pytanie: Jak zgodnie z przepisami powinien brzmieć SMS wysyłany do klienta w ramach marketingu bezpośredniego np. z zapytaniem o rabat?
Rolą Powiatowego Rzecznika Konsumentów jest wykonywanie zadań powiatu w zakresie ochrony konsumentów. Realizując te zadania, Powiatowy Rzecznik Konsumentów przetwarza dane osobowe. Sprawdź, czy takie przetwarzanie wymaga podpisania umowy o współadministrowanie danymi osobowymi pomiędzy Powiatem a Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów.
Pytanie: Jaka jest podstawa przetwarzania danych osobowych niani sprawującej opiekę nad dzieckiem w wieku do lat 3 w związku z zawieraniem umowy uaktywniającej?
Pytanie: Uchwała rady nadzorczej spółdzielni mieszkaniowej została zaskarżona do sądu przez członka spółdzielni. Sąd zwrócił się do spółdzielni o przedstawienie stanowiska (wyjaśnienie sytuacji), do pisma załączył treść pozwu. Rada nadzorcza zapoznała się z pozwem, w tym z podstawowymi danymi adresowymi członka, który zaskarżył uchwałę. Rada nadzorcza wystosowała pismo do członka spółdzielni z zaproszeniem na posiedzenie rady. Członek spółdzielni uznał, że rada nieuprawnienie przetwarzała jego dane osobowe. Czy rada mogła przetwarzać dane osobowe wymienionego członka spółdzielni, a w szczególności użyć je do skierowania korespondencji?
Pytanie: Czy samo skorzystanie z usługi może być uznane za wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez klienta oraz za zgodę marketingową?
Jednym z najważniejszych zadań pracodawcy w zakresie ochrony danych osobowych jest upoważnienie do przetwarzania danych swoich pracowników. Upoważnienia te powinny być udzielone w odpowiednim zakresie - adekwatnym do wykonywanych przez nich czynności służbowych. Dowiedz się jak wypełnić upoważnienie do przetwarzania danych i gdzie je przechowywać.
Już 25 września 2024 r. w życie wejdzie nowa ustawa o ochronie sygnalistów. Regulacja ta zawiera także nowe obowiązki dla administratorów w zakresie ochrony danych osobowych sygnalistów. Sprawdź, jakie rozwiązania zakresie RODO względem sygnalistów będziesz musiał wdrożyć w swojej organizacji.
Prośba o opinię klienta to popularne narzędzie wykorzystywane w działaniach marketingowych. Czy zatem wysłanie takiej prośby wymaga uzyskania zgody marketingowej? Co z obowiązkiem informacyjnym i pozostałymi wymogami RODO? Wyjaśnienie w artykule.
Atak ransomware nie tylko potrafi sparaliżować działalność organizacji, ale też narazić ją na poważne konsekwencje prawne związane z ochroną danych osobowych. Choć temat wydaje się domeną działów informatycznych, skutki tych ataków dotykają wszystkich — w tym inspektorów ochrony danych oraz zarząd firmy, którzy w obliczu cyberzagrożeń stają się pierwszą linią odpowiedzialności za właściwą reakcję i ograniczenie szkód. W tym artykule przedstawimy, czym jest ransomware, jak działa, na czym polega ochrona organizacji przed atakami ransomware i jaką rolę pełni IOD (Inspektor Ochrony Danych) w sytuacjach kryzysowych.
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl