Pytanie: Zgodnie z przepisami pracownicy podmiotów zewnętrznych przed przystąpieniem do wykonywania robót górniczych odbywają przeszkolenie w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujących w zakładzie. Firma prowadzi rejestr przeszkolonych pracowników, przetwarza w nim dane w postaci: imię i nazwisko, nazwa firmy, data urodzenia, miejsce urodzenia, data przeszkolenie, podpis i podpis osoby szkolącej. Czy to odpowiednie rozwiązanie?
Pytanie: Urząd prowadzi postępowanie w celu ustalenia odszkodowania za wywłaszczoną nieruchomość. W decyzji administracyjnej są zawarte m. in. numery ksiąg wieczystych, do których dostęp będzie mieć kilkadziesiąt stron postępowania. Czy to prawidłowe posunięcie?
Podstawowym dokumentem, który powstaje w sprawie ustalenia wypadku przy pracy, jest protokół powypadkowy. Do tego protokołu dołącza się dokumenty, które mogą zawierać zwykłe, ale też wrażliwe dane osobowe. Sprawdź, jakie są podstawy przetwarzania takich danych.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl