
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii. Ma ono wykazać, czy Netia uzyskała wcześniej zgody konsumentów, którym proponowała zawarcie umowy podczas pierwszej rozmowy telefonicznej.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko firmie Netia. Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynikało, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, może dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu. W wielu przypadkach spółka próbowała pozyskać zgodę konsumenta podczas pierwszej rozmowy.
UOKiK przypomina zaś, że zgodnie z prawem telekomunikacyjnym (art. 172), jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.
Postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10% obrotu Netii oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.
UOKiK
Zapraszamy na webinar prowadzony w konwencji warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych przykładów, pytań i odpowiedzi. Dedykowany jest zarówno do osób początkujących, rozpoczynających lub pełniących funkcję IOD od niedawna, jak również do osób pragnących ugruntować posiadaną wiedzę w zakresie odpowiedniego nadzoru przestrzegania zasad i przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w organizacji.






© Portal Poradyodo.pl