Czy Netia miała zgody na kontakt w celu marketingu bezpośredniego

Dodano: 24 listopada 2017
Czy Netia miała zgody na kontakt w celu marketingu bezpośredniego

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii. Ma ono wykazać, czy Netia uzyskała wcześniej zgody konsumentów, którym proponowała zawarcie umowy podczas pierwszej rozmowy telefonicznej.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko firmie Netia. Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynikało, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, może dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu. W wielu przypadkach spółka próbowała pozyskać zgodę konsumenta podczas pierwszej rozmowy.

UOKiK przypomina zaś, że zgodnie z prawem telekomunikacyjnym (art. 172), jeżeli przedsiębiorca chce prezentować swoją ofertę przez telefon, musi już przed pierwszą rozmową mieć jego zgodę na kontakt w celach marketingu bezpośredniego.

Postępowanie przeciwko Netii może zakończyć się stwierdzeniem stosowania praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, nałożeniem kary finansowej, której maksymalny wymiar to 10% obrotu Netii oraz nakazem usunięcia trwających skutków naruszenia.

Źródło:

UOKiK

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Biblioteka ABI

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody


© Portal Poradyodo.pl
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.
wiper-pixel