Pytanie:
W trakcie współpracy z jednym klientów nastąpił wyciek danych osobowych (karty medyczne zawierające imię, nazwisko i numer ewidencyjny przez pomyłkę trafiły w niepowołane ręce). Karty zostały natychmiast dostarczone do działu personalnego i przesłane do klienta z prośbą o wyjaśnienie. W ramach działań zaradczych karty plastikowe zostały zastąpione kartami elektronicznymi, aby wyeliminować zaistniałą sytuację w przyszłości. Czy administrator postąpi prawidłowo, ewidencjonując to zdarzenie w rejestrze naruszeń, jednak ze względu na natychmiastowe wprowadzenie środków zaradczych nie informując organu nadzorczego?
Pozostało jeszcze 79 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
- Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
- Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
- Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h
Przetestuj portal przez 24H »
Jeśli masz już dostęp do portalu poradyodo, zaloguj się »
Autor: Marcin Sarna
Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.