Mieszkańcy zgłaszają awarie i podają swoje dane osobowe – czy trzeba zebrać od nich zgody

Agnieszka Kręcisz-Sarna

Autor: Agnieszka Kręcisz-Sarna

Dodano: 9 maja 2018
Mieszkańcy zgłaszają awarie i podają swoje dane osobowe – czy trzeba zebrać od nich zgody
Pytanie:  Mieszkańcy zgłaszają do urzędu gminy awarie oświetlenia ulicznego w celu przekazania informacji o danej awarii do spółki, która zajmuje się jej naprawą. Pracownik przyjmujący zgłoszenie pobiera od danej osoby imię i nazwisko, adres zamieszkania bądź informację, przy jakiej innej posesji nastąpiła awaria. Jak prawidłowo (zgodnie z RODO) powinien postąpić urząd gminy w tej sprawie? Czy od osób zgłaszających awarie należy zebrać zgody na przetwarzanie danych?

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
  • Rzetelne odpowiedzi ekspertów specjalizujących się w RODO, na każde z Twoich pytań w ciągu max 48h
  • Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
  • Nieograniczony dostęp do pełnej bazy porad ekspertów specjalizujących się w RODO

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Agnieszka Kręcisz-Sarna

Autor: Agnieszka Kręcisz-Sarna

radca prawny, ekspert z zakresu postępowania administracyjnego. Prowadzi kompleksową obsługę prawną przedsiębiorców oraz świadczy pomoc prawną dla jednostek sektora finansów publicznych, m.in. dla organów nadzoru budowlanego

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Biblioteka ABI

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody


© Portal Poradyodo.pl
Strona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.

Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo

Aktualności i porady ekspertów

Listy kontrolne

Wzory dokumentów

Załóż konto na próbę x
wiper-pixel