Dokumenty udostępniane jako informacja publicznych podlegają anonimizacji przede wszystkim ze względu na ochronę prywatności. Podmiot publiczny musi więc anonimizować dokumenty z danymi osobowymi, zanim udostępni je w charakterze informacji publicznej. Wymóg anonimizacji wynika zarówno z ustawy o dostępie do informacji publicznej, jak i z RODO. Sprawdź, jak może wyglądać anonimizacja danych z dokumentów.
Inspektor Ochrony Danych pełni kluczową rolę w zapewnieniu zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami RODO. Jego rola powinna koncentrować się na nadzorze, doradztwie oraz opiniowaniu procesów związanych z upoważnieniami, aby zagwarantować ich zgodność z obowiązującym prawem i uniknąć konfliktu interesów. A jak wygląda kwestia nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych? Na kim spoczywa odpowiedzialność za tego rodzaju czynności – administratorze danych osobowych czy może inspektorze ochrony danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl