Pytanie:
Pytanie dotyczy przetrzymywania danych do celów wystawienia zaświadczenia o wysokości przychodu stanowiącego podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne. Otóż pracodawca musi przetrzymywać dane przez okres 50 lat od czasu zakończenia pracy u danego pracodawcy (chodzi o dane konkretnej osoby). Problem powstaje w momencie, gdy pracodawca ma jedną wspólna listę płac. Zaistnieje wówczas sytuacja, w której należałoby zniszczyć dane osoby, jednak na listach płac nadal będą inne osoby, które nadal pracują lub których okres przechowywania danych nie minął. W jaki sposób zatem należy niszczyć lub przechowywać takie dane, aby uniknąć nadmiarowego przetwarzania?
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
- Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
- Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
- Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h
Autor: Sebastian Kryczka
Prawnik, absolwent WPAiE Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 roku specjalizuje się w prawie pracy oraz kontroli PIP. Współpracował m.in. z MPiPS, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy i czołowymi wydawnictwami. Współautor komentarza do Kodeksu pracy i ustawy o PIP oraz licznych analiz prawnych.