Przechowywanie aktów zgonów do celów gospodarowania odpadami komunalnymi – czy można to robić

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Dodano: 8 grudnia 2017
Przechowywanie aktów zgonów do celów gospodarowania odpadami komunalnymi – czy można to robić
Pytanie:  Gmina zbiera dokumenty od mieszkańców do celów pobierania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wśród nich znajdują się m.in. skrócone akty zgonu, które są uwierzytelniane przez wójta i przechowywane w teczce podatnika – na potrzeby ewentualnego zweryfikowania przez organy nadrzędne podstawy podjęcia decyzji o odpisaniu należności. Czy jest to prawidłowe działanie? Czy urząd nie gromadzi w ten sposób nadmiarowych danych? Czy urząd może zbierać od podatników oświadczenia, w których zawarte są wyjaśnienia w kwestii zmiany liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość?

Pozostało jeszcze 69 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Niezbędne wzory dokumentów – gotowe do wypełnienia, w pełni edytowalne, zgodne z RODO
  • Listy kontrolne, które pokażą Ci, czy Ty i Twoja organizacja jesteście dostosowani do RODO w 100%
  • Dostęp do pełnej bazy porad przez 24h

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Biblioteka ABI

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody


© Portal Poradyodo.pl

Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo

Aktualności i porady ekspertów

Listy kontrolne

Wzory dokumentów

Załóż konto na próbę x
wiper-pixel