Dokumenty udostępniane jako informacja publicznych podlegają anonimizacji przede wszystkim ze względu na ochronę prywatności. Podmiot publiczny musi więc anonimizować dokumenty z danymi osobowymi, zanim udostępni je w charakterze informacji publicznej. Wymóg anonimizacji wynika zarówno z ustawy o dostępie do informacji publicznej, jak i z RODO. Sprawdź, jak może wyglądać anonimizacja danych z dokumentów.
Privacy by design to obok reguły privacy by default jedna z podstawowych zasad RODO. Jest to inaczej zasada prywatności w fazie projektowania. Zgodnie z nią administrator danych musi zastosować odpowiednie środki bezpieczeństwa. Innymi słowy, musi on na etapie projektowania, a więc jeszcze przed rozpoczęciem przetwarzania uwzględnić w odpowiednim zakresie ochronę danych osobowych i wdrożyć stosowne środki bezpieczeństwa danych.
Pracodawca może zobligować pracownika do prowadzenia firmowej strony internetowej. Oczywiście może to wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych. Czy pracownicy mogą wykorzystywać w tym celu prywatne komputery? Jakie środki bezpieczeństwa danych warto wprowadzić w takim przypadku w celu ochrony danych osobowych?
Kontrola przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych przeprowadzana przez Prezesa UODO z oczywistych względów jest stresującym doświadczeniem dla administratora. Tym bardziej więc powinien on wiedzieć, jak się do niej przygotować, ale też jak ta kontrola przebiega. Rolą podmiotu kontrolowanego jest bowiem zapewnienie możliwości przeprowadzenia czynności kontrolnych. Poza tym administrator danych osobowych może skorzystać z pewnych uprawnień w toku kontroli w obronie swojego interesu. Wyjaśniamy, jak wygląda kontrola RODO i jakie prawa i obowiązki ma w związku z tym administrator.
08.12.2022
© Portal Poradyodo.pl