Przetwarzanie danych osobowych w urzędzie obsługującym jednostkę samorządu terytorialnego lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych z całą pewnością cechuje się pewną specyfiką. W dużej mierze jest ono bowiem oparte na konieczności realizacji obowiązku prawnego lub zadań publicznych. Przedstawiamy 9 rad naszych ekspertów dotyczących różnych aspektów przetwarzania danych w jednostkach samorządowych.
Do 1 stycznia 2028 roku wszystkie jednostki administracji publicznej w Polsce mają obowiązek przejścia na pełną elektroniczną dokumentację. Kluczowym narzędziem wspierającym ten proces jest EZD RP – Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją Rzeczypospolitej Polskiej, czyli system umożliwiający prowadzenie spraw urzędowych w formie cyfrowej. Już teraz na jego serwerach przechowywane jest ponad 50 milionów plików. EZD RP stanowi odpowiedź na potrzebę budowy spójnej i bezpiecznej przestrzeni przetwarzania informacji publicznej, która jednocześnie ma znacząco zwiększyć efektywność działania instytucji. To duży krok ku sprawniejszej administracji – ale czy w ślad za efektywnością nie pojawią się także nowe zagrożenia dla prywatności i bezpieczeństwa danych?
04.03.2025
© Portal Poradyodo.pl