Czy ochroniarz może nagrywać interwencję

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Dodano: 9 grudnia 2020
Czy ochroniarz może nagrywać interwencję
Pytanie:  Czy pracownik firmy ochroniarskiej może nagrywać postępowanie podczas interwencji u klienta?
Odpowiedź: 

Nie, chyba że klient wyraziłby na to zgodę.

Wizerunek jest daną osobą

Nie ulega wątpliwości, iż daną osobową w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie danych osobowych jest np. zarejestrowany głos czy wizerunek. Jest to bowiem informacja, która jednoznacznie pozwala zidentyfikować konkretną osobę fizyczną.

Uwaga

Aby móc przetwarzać takie dane osobowe jak wizerunek muszą być więc spełnione ogólne przesłanki z art. 6 ust. 1 RODO. Do samego przetwarzania danych (bez rozpowszechniania) nie jest wymagane zezwolenie według art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Konieczna zgoda klienta

W tym przypadku dochodzi do przetwarzania danych osobowych w postaci m.in. wizerunku klienta, w jego siedzibie. Nie jest spełniona żadna inna przesłanka przetwarzania danych osobowych, dlatego konieczne jest uzyskanie zgody osoby rejestrowanej.

Uwaga

Zgoda taka powinna wskazywać w swojej treści na cele, do których dane osobowe będą wykorzystywane.

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x