H&M z karą za naruszenie ochrony danych w związku z marketingiem bezpośrednim

Dodano: 24 października 2023
ochrona danych osobowych 4 (6)

Brak właściwej reakcji na sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego stał się przyczyną ukarania H&M. W związku z naruszeniem ochrony danych firma musi zapłacić równowartość ponad 28 tys. euro. Więcej na temat decyzji szwedzkiego organu nadzorczego w artykule.

Skargi na H&M

Kara wymierzona H&M przez szwedzki organ nadzorczy (IMY) dotyczy praktyk związanych z marketingiem bezpośrednim. Do organu trafiło 6 skarg od osób, które sprzeciwiły się reklamom przysyłanym przez firmę. Skargi te złożyła m.in. osoba obywatelstwa polskiego i włoskiego. Rozpatrzył je jednak szwedzki organ nadzorczy z uwagi na siedzibę firmy w tym kraju.

Brak właściwej reakcji na sprzeciw wobec marketingu bezpośredniego

Jak się okazało, firma H&M nie zareagowała na sprzeciwy i nie zaprzestała bez zbędnej zwłoki przetwarzania danych osobowych skarżących na potrzeby marketingu bezpośredniego. Szwedzki organ nadzorczy zarzucił również brak wystarczających systemów i procedur ułatwiających złożenie sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego.

Uwaga

To wszystko złożyło się na administracyjną karę pieniężną w wysokości 350 tys. koron szwedzkich (ok. 28,5 tys. euro).

Źródło:
  • www.imy.se/nyheter/hm-har-gjort-det-onodigt-svart-att-slippa-reklam/

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x