Podstawa przetwarzania danych w związku z realizacją reklamacji

Michał Koralewski

Autor: Michał Koralewski

Dodano: 30 sierpnia 2019
0a44d58f0797cdadbcbee407e02f6a0b2f92e495-xlarge(1)
Pytanie:  Jaka będzie podstawa prawna przetwarzania danych osobowych w przypadku obsługi zgłaszanych reklamacji usług?
Odpowiedź: 

Co do zasady przetwarzanie danych w związku z realizacją reklamacji będzie konieczne z uwagi na wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Wszystko zależy od okoliczności konkretnego przypadku

W zależności od okoliczności podstawę prawną przetwarzania danych w związku z realizacją reklamacji stanowić będzie:

  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO - wykonanie umowy w zakresie gwarancji,
  • art. 6 ust. 1 lit. c RODO - w przypadku rozpatrywania roszczeń z rękojmi za wady (wykonanie obowiązku prawnego)
  • art. 6 ust. 1 lit. c oraz f RODO - w przypadku rozpatrywania roszczeń z gwarancji, gdy gwarant nie jest sprzedawcą (nie tylko wykonanie obowiązku prawnego, ale także realizacja uzasadnionych roszczeń osoby trzeciej)
Uwaga

Gwarancja powstaje w oparciu o dobrowolne oświadczenie gwaranta, jednakże jest uregulowana w przepisach Kodeksu cywilnego. Interesem administratora jest w tym przypadku wykonanie obowiązków z udzielonej gwarancji.

Michał Koralewski

Autor: Michał Koralewski

radca prawny specjalizujący się w ochronie danych osobowych, prawie handlowym i cywilnym. Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim, trener, publicysta prawniczy, autor kilkunastu książek z zakresu prawa

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x