
Jeżeli urząd miasta lub urząd gminy nie przetwarza danych sporadycznie albo przetwarza szczególne kategorie danych bądź przetwarzanie danych może powodować ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych, będzie musiał prowadzić rejestr czynności przetwarzania, mimo że zatrudnia mniej niż 250 osób.
Zgodnie z art. 30 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) każdy administrator musi prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, za które odpowiada. Ustęp 5 tego artykułu zawiera jednak wyjątek od tej zasady. Rejestru czynności przetwarzania danych osobowych według RODO nie będą musiały prowadzić podmioty, które zatrudniają mniej niż 250 osób, chyba że:
Nawet jeżeli urząd gminy lub urząd miasta zatrudnia mniej niż 250 osób, dopiero jeśli nie będzie spełniał wymienionych warunków, nie będzie musiał prowadzić rejestru czynności przetwarzania danych osobowych. Jeżeli więc urząd nie przetwarza danych sporadycznie lub przetwarza szczególne kategorie danych bądź przetwarzanie danych może powodować ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych, będzie musiał prowadzić rejestr czynności przetwarzania. Po przeanalizowaniu tych wszystkich czynników należy podjąć decyzję o prowadzeniu bądź nie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych.
Zapraszamy na webinar prowadzony w konwencji warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych przykładów, pytań i odpowiedzi. Dedykowany jest zarówno do osób początkujących, rozpoczynających lub pełniących funkcję IOD od niedawna, jak również do osób pragnących ugruntować posiadaną wiedzę w zakresie odpowiedniego nadzoru przestrzegania zasad i przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w organizacji.






© Portal Poradyodo.pl