Pytanie: 
 Organ prowadzący (gmina) przeprowadza kontrole w szkołach m.in. pod kątem poprawności wpisów w systemie informacji oświatowej (SIO). Czy w związku z tym dyrektor szkoły ma prawo udostępnić kontrolującemu orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (dane szczególne)? Kontrolujący ma prawo wglądu do orzeczeń tylko na terenie szkoły. Natomiast poza szkołą - tylko w formie zanonimizowanej. Niemniej jednak nie widzę podstawy prawnej takiego przetwarzania (udostępniania na terenie szkoły). A poza tym anonimizacja ma uniemożliwić identyfikację dziecka. Ale w przypadku szkół w małych miejscowościach (gdzie np. wiadomo, że tylko jedno dziecko w szkole/klasie ma takie orzeczenie) taka anonimizacja nie gwarantuje braku możliwości identyfikacji. W związku z tym czy faktycznie dyrektor szkoły ma prawo udostępnić orzeczenia organowi prowadzącemu (na terenie szkoły) i jaka jest podstawa prawna takiego udostępnienia? Czy w przypadku „małych" jednostek udostępnianie nawet zanonimizowanych orzeczeń powinno być dopuszczalne?
Korzyści 
- 
Czy anonimizacja orzeczeń wystarcza, by uniknąć naruszenia danych osobowych?
 
- 
Jaka jest podstawa prawna do udostępniania organowi prowadzącemu danych o uczniach z orzeczeniami?
 
- 
Czy w małych szkołach możliwe jest skuteczne zanonimizowanie danych ucznia z orzeczeniem?
 
- 
Jak dyrektor powinien przygotować się do kontroli SIO, by nie naruszyć RODO?