Telefony służbowe a obowiązek informacyjny

Michał Kowalski

Autor: Michał Kowalski

Dodano: 20 lutego 2020
ee1185aeb4f0d16bc79b9c1d6645fee76b1b02b7-xlarge(1)
Pytanie:  Czy pracownicy powinni otrzymać klauzule informacyjne w związku z przekazaniem służbowych telefonów komórkowych?
Odpowiedź: 

Nie, ponieważ nie oznacza to jeszcze przetwarzania ich danych osobowych.

Monitorowanie rozmów wiąże się z przetwarzaniem danych 

Samo przekazanie telefonów służbowych pracownikom nie powoduje jeszcze, że w tym zakresie dochodzi do przetwarzania ich danych osobowych w nowym celu. Taki skutek wywoła natomiast monitorowanie rozmów telefonicznych.
Aktualnie możliwe jest korzystanie przez pracodawcę z szeroko pojętego monitoringu. Możliwy jest więc monitoring wizyjny, ale też monitoring poczty elektronicznej. Dopuszczalne są również inne formy monitoringu. Wszak przepisy dotyczące monitoringu wizyjnego czy tez poczty elektronicznej pracownika odnoszą się do wszelkich form monitoringu (art. 223 Kodeksu pracy).

Nie jest więc wykluczone monitorowanie służbowych telefonów. W takiej sytuacji realizacja obowiązku informacyjnego względem pracowników stanie się konieczna.

Michał Kowalski

Autor: Michał Kowalski

Radca prawny, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa oświatowego, redaktor licznych publikacji

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x