Powstał nowy kodeks postępowania RODO dla branży reklamowej

Dodano: 27 lutego 2023
cdc99f33fd454854bf22d85d8d658ab029930eb5-xlarge (7)

W styczniu 2023 r. przyjęto nowy kodeks postępowania RODO w Hiszpanii. Dotyczy on branży reklamowej. Jego treść może zawierać praktyczne wskazówki także dla polskich administratorów danych osobowych działających w reklamie.

Kodeks postępowania RODO w celu szybszego rozpoznawania skarg

Kodeks postępowania AUTOCONTROL „Przetwarzanie danych osobowych w branży reklamowej” został zatwierdzony przez hiszpański organ nadzorczy w dniu 17 stycznia 2023 r. Koncentruje się on przede wszystkim na rozpatrywaniu skarg podmiotów danych. Dosyć często bowiem hiszpański organ nadzorczy otrzymuje skargi na działalność przedsiębiorców w związku z niechcianą reklamą.

Mediacja ze skarżącym – nowatorskie rozwiązanie w kodeksie

W kodeksie przewidziano z tego względu dobrowolną i bezpłatną mediację zmierzającą do szybszego rozpoznawania skarg. Procedura mediacyjna ma trwać do 30 dni. W tym czasie przedstawiciel administratora ma zaproponować rozwiązanie ugodowe – ma na to 15 dni. W przypadku niepowodzenia mediacji skargi mają być już przekazywane do organu nadzorczego.

Uwaga

W Polsce w przeszłości pracowano nad kodeksem postępowania dla branży reklamowej. Do tej pory nie złożono jednak wniosku o jego zatwierdzenie do Prezesa UODO. Więcej o stanie prac nad kodeksami postępowania przeczytasz tutaj>>

Źródło:
  • newsletter UODO (luty 2023 r.)

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x