
Nie. Informacja musi być przekazana jedynie ewentualnym odbiorcom danych.
RODO nie przewiduje konieczności informowania osób zainteresowanych o konieczności czy zamiarze usunięcia danych osobowych. Jedynie w sytuacji gdy doszło do takiego usunięcia danych, a jednocześnie wcześniej administrator danych osobowych przekazywał te dane innym odbiorcom, administrator informuje o usunięciu danych osobowych każdego odbiorcę, któremu ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku (art. 19 RODO).
Dotyczy to jednak „odbiorców danych” (spółek, osób prawnych, urzędów) i tylko wtedy gdy nie jest to niemożliwe lub utrudnione. Nie dotyczy to jednak osób fizycznych.
Osoby fizyczne mogą oczywiście żądać na podstawie art. 17 RODO usunięcia danych (prawo do zapomnienia), ale nie ma przepisu, który nakazywałby administratorowi każdorazowe informowanie o usunięciu danych, bez wcześniejszego wniosku czy żądania osoby zainteresowanej.
Zapraszamy na webinar prowadzony w konwencji warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych przykładów, pytań i odpowiedzi. Dedykowany jest zarówno do osób początkujących, rozpoczynających lub pełniących funkcję IOD od niedawna, jak również do osób pragnących ugruntować posiadaną wiedzę w zakresie odpowiedniego nadzoru przestrzegania zasad i przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w organizacji.






© Portal Poradyodo.pl