Francja: kara za niewłaściwe zarządzanie wnioskami o dostęp do danych

Dodano: 3 stycznia 2023
182e95133ae1c62f6d7cbd141f6b8f9e0d78add7-xlarge (3)

Francuski organ nadzorczy ukarał operatora telekomunikacyjnego FREE za niewłaściwe zarządzanie wnioskami o dostęp i usunięcie danych osobowych. Co istotne, była to nie tylko kara pieniężna, ale tez nakaz dostosowania zarządzania wnioskami podmiotów danych.

Operator telekomunikacyjny utrudniał dostęp do danych

Francuski organ nadzorczy CNIL otrzymał wiele skarg w związku z niewłaściwym rozpatrywaniem wniosków o dostęp do danych osobowych oraz ich usunięcie. Otóż osoby chcące realizować te żądania napotykały na trudności ze strony operatora. Poza tym skargi dotyczyły również niezapewnienia bezpieczeństwa danym osobowym i braku dokumentowania naruszeń ochrony danych.

Firma musi dostosować zarządzanie wnioskami o dostęp do danych

W efekcie CNIL wymierzył operatorowi telekomunikacyjnemu karę w wysokości 300 tys. euro. Co więcej, nakazał firmie dostosować zarządzanie wnioskami o dostęp do danych osobowych do wymogów RODO w ciągu 3 miesięcy od uprawomocnienia decyzji, pod rygorem kary w wysokości 500 euro za każdy dzień opóźnienia.

Uwaga

Choć nie wynika to wprost z RODO, to jednak warto opracować procedurę realizacji uprawnień podmiotów danych, w tym także w zakresie dostępu do danych osobowych. Pobierz wzór takiej procedury>>

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x