Czy RODO uzasadnia odmowę podpisania protokołu odbioru

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Dodano: 13 lutego 2020
42c283be8042605e48c4d6d9e66b4a38d09a1cca-xlarge(1)
Pytanie:  Czy klient może odmówić podpisania protokołu odbioru wykonania prac serwisowych z uwagi na RODO?
Odpowiedź: 

Nie. Odmowa podpisania protokołu „z uwagi na RODO" nie jest uzasadniona.

Upoważnienie właściwym rozwiązaniem

Dane kontrahentów można przetwarzać na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b  RODO.

Uwaga

Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

Wykonanie usługi serwisowej i wydanie sprzętu jest niczym innym jak realizacją umowy. Realizacja ta może być potwierdzona protokołem, co w opisanym przypadku czyni odmowę klienta nieuzasadnioną.

Marcin Sarna

Autor: Marcin Sarna

Radca prawny, ekspert z zakresu ochrony danych osobowych. Specjalizuje się również w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych, w szczególności świadcząc pomoc prawną dla producentów maszyn i urządzeń, przedsiębiorców funkcjonujących w branży usługowej i w sektorze energetycznym.

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x