
Europejski Inspektor Ochrony Danych Wojciech Wiewiórowski wypowiedział się jednoznacznie przeciwko tzw. reklamom śledzącym. Zasugerował, by ograniczenia w tym zakresie wprowadzić w akcie o usługach cyfrowych.
Europejski Inspektor Ochrony Danych stwierdził, że zamiast reklam śledzących warto stosować alternatywne, mniej inwazyjne w kontekście ochrony danych osobowych rodzaje reklam internetowych. To jednak wymaga wprowadzenia ograniczeń w akcie o usługach cyfrowych, a jednocześnie zachęcania do stosowania innego rodzaju reklam.
Reklamy śledzące to takie reklamy internetowe, które wiążą się ze śledzeniem interakcji użytkownika z treścią.
EIOD zaproponował wprowadzenie ograniczeń w kategoriach danych osobowych, które mogłyby być przetwarzane w celach reklamowych. Przede wszystkim ograniczenie powinno obejmować dane szczególnej kategorii. Zakazy powinny także objąć dane osobowe dzieci jako osób szczególnie narażonych na manipulację.
Zapraszamy na webinar prowadzony w konwencji warsztatowej z wykorzystaniem praktycznych przykładów, pytań i odpowiedzi. Dedykowany jest zarówno do osób początkujących, rozpoczynających lub pełniących funkcję IOD od niedawna, jak również do osób pragnących ugruntować posiadaną wiedzę w zakresie odpowiedniego nadzoru przestrzegania zasad i przepisów z zakresu ochrony danych osobowych w organizacji.






© Portal Poradyodo.pl