Kiedy potrzeba zgoda na korzystanie z plików cookie

Michał Koralewski

Autor: Michał Koralewski

Dodano: 9 sierpnia 2019
c9ccd99df5b87002f8867e8b8bd56dd203c74d71-xlarge

Pliki cookie najczęściej wykorzystywane są w celu tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych (co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości) jak również gromadzenia w dziennikach logów danych, które są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów administrowania serwisem. Sprawdź, czy w takich sytuacjach wymagana jest zgoda na korzystanie z plików cookie.

Kiedy można korzystać z cookies

Aktualnie przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika końcowego jest dozwolone, pod warunkiem że:

  • abonent lub użytkownik końcowy zostanie uprzednio bezpośrednio poinformowany w sposób jednoznaczny, łatwy i zrozumiały, o:

a)      celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do tej informacji,

b)      możliwości określenia przez niego warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do tej informacji za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi;

  • abonent lub użytkownik końcowy, po otrzymaniu informacji, o których mowa w pkt 1, wyrazi na to zgodę;
  • przechowywana informacja lub uzyskiwanie do niej dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika końcowego i oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu.
  • abonent lub użytkownik końcowy może wyrazić zgodę, o której mowa w ust. 1 pkt 2, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi.

Czasami potrzebna zgoda użytkownika

Warunków tych nie stosuje się, jeżeli przechowywanie lub uzyskanie dostępu do ww. informacji jest konieczne do:

  • wykonania transmisji komunikatu za pośrednictwem publicznej sieci telekomunikacyjnej;
  • dostarczania usługi telekomunikacyjnej lub usługi świadczonej drogą elektroniczną, żądanej przez abonenta lub użytkownika końcowego.

W pozostałych przypadkach konieczne jest zatem spełnienie ww. warunków, w tym uzyskanie zgody.

Uwaga

Do uzyskania zgody abonenta lub użytkownika końcowego stosuje się przepisy o ochronie danych osobowych. Do zgody, jej ważności oraz sposobu uzyskiwania stosować zatem należy przepisy RODO. Zgoda, w myśl art. 4 pkt 11 RODO oznacza zatem dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych.

Michał Koralewski

Autor: Michał Koralewski

radca prawny specjalizujący się w ochronie danych osobowych, prawie handlowym i cywilnym. Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim, trener, publicysta prawniczy, autor kilkunastu książek z zakresu prawa

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody


© Portal Poradyodo.pl

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

SPRAWDŹ »

x
wiper-pixel