Jak targetować użytkowników mediów społecznościowych – według EROD

Dodano: 21 września 2020
6bf435bb7b769acea121128c188a753bc217836b-xlarge (2)

Podczas 37. Posiedzenia plenarnego Europejskiej Rady Ochrony Danych w dniu 2 września 2020 r. przyjęte zostały także wytyczne dotyczące targetowania użytkowników mediów społecznościowych. Konsultacje nad wytycznymi potrwają do 19 października 2020 r.

Czego dotyczą wytyczne

Celem wytycznych jestdostarczenie zainteresowanym stronom praktycznych wskazówek odnośnie praktyki targetowania. Mają one na celu także wyjaśnienie roli i obowiązków dostawców mediów społecznościowych i ich odbiorców. Wytyczne zawierają:

  • potencjalne zagrożenia dla wolności osób,
  • główne podmioty i ich role,
  • stosowanie kluczowych zasad i wymogów dotyczących przetwarzania danych osobowych, tj. zgodności z prawem, przejrzystości i dokonywania oceny skutków dla ochrony danych,
  • kluczowe elementy ustaleń pomiędzy dostawcami mediów społecznościowych a ich odbiorcami,
  • przykłady różnych sytuacji, ułatwiające zidentyfikowanie „scenariusza” najbardziej zbliżonego do praktyki targetowania, którą zainteresowani będą chcieli zastosować.

W wytycznych położono nacisk na różne mechanizmy targetowania, przetwarzaniue szczególnych kategorii danych a także obowiązek współadministratorów do poczynienia odpowiednich uzgodnień zgodnie z art. 26 RODO.

Uwaga

Konsultacje w sprawie wytycznych potrwają do 19 października 2020 r. Uwagi na dokumentu można wysyłać za pomocą formularza.

Źródło:
  • Strona internetowa UODO (uodo.gov.pl).

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody


© Portal Poradyodo.pl

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

SPRAWDŹ »

x
wiper-pixel