Obowiązek informacyjny w procedurze administracyjnej z urzędu

Michał Kowalski

Autor: Michał Kowalski

Dodano: 27 maja 2019
83734f9d1d794b479282d0a06e1aa08f0ff196be-large
Pytanie:  Czy obowiązek dołączenia klauzuli informacyjnej dotyczy również postępowania administracyjnego wszczętego z urzędu?
Odpowiedź: 

Tak. Obowiązek informacyjny musi być zrealizowany także w przypadku postępowań wszczętych z urzędu.

Klauzula informacyjna przy pierwszej czynności skierowanej do strony

Przepisy tzw. ustawy wdrażającej RODO, która weszła w życie 4 maja 2019 r. O wszczęciu postępowania z urzędu lub na żądanie jednej ze stron należy zawiadomić wszystkie osoby będące stronami w sprawie (art. 61 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego). Organ administracji publicznej przekazuje informacje, o których mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO, przy pierwszej czynności skierowanej do strony, chyba że strona posiada te informacje, a ich zakres lub treść nie uległy zmianie (art. 61 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego). Przepis ten dotyczy zarówno postępowań wszczętych na wniosek jak i z urzędu.

Zobacz także: Jak zrealizować obowiązek informacyjny w procedurze administracyjnej – poznaj nowe rozwiązania

Michał Kowalski

Autor: Michał Kowalski

Radca prawny, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa oświatowego, redaktor licznych publikacji

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x