Kontakt SMS w celach marketingowych – na jakiej podstawie

Michał Koralewski

Autor: Michał Koralewski

Dodano: 11 stycznia 2021
Kontakt SMS w celach marketingowych – na jakiej podstawie
Pytanie:  Na jakiej podstawie można kontaktować się z klientami drogą SMS w celach marketingowych?
Odpowiedź: 

Należy powołać się na art. 172 Prawa telekomunikacyjnego.

Czym są telekomunikacyjne urządzenia końcowe

Właściwy w tym zakresie jest art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Dotyczy on bowiem "telekomunikacyjnych urządzeń końcowych”, czyli urządzeń telekomunikacyjnych przeznaczonych do podłączenia bezpośrednio lub pośrednio do zakończeń sieci.

Uwaga

Przez telekomunikację - w myśl ww. ustawy - należy rozumieć nadawanie, odbiór lub transmisję informacji, niezależnie od ich rodzaju, za pomocą przewodów, fal radiowych bądź optycznych lub innych środków wykorzystujących energię elektromagnetyczną (art. 2 pkt 42 ustawy).

Nie stosujemy przepisów o usługach elektronicznych

Tym samym, wiadomość sms, jako forma usługi telekomunikacyjnej, podlega pod wskazany na wstępie przepis art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Nie jest natomiast właściwy art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Podstawa prawna: 
Michał Koralewski

Autor: Michał Koralewski

radca prawny specjalizujący się w ochronie danych osobowych, prawie handlowym i cywilnym. Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim, trener, publicysta prawniczy, autor kilkunastu książek z zakresu prawa

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody » 


Nagrody i wyróżnienia» 

Poznaj kluczowe zagadnienia, z jakimi możesz się zetknąć podczas codziennej pracy IODO.
E-kurs dla początkującego Inspektora Danych Osobowych. Rzetelna wiedza i praktyczne ćwiczenia.

24-h bezpłatny test portalu!
Zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności!

SPRAWDŹ »

x